15/1/10

Octane Render


Nos sorprenden con un nuevo motor de render. Ésta vez, uno espectral (al estilo Maxwell/Fry), pero en tiempo real, basado en las GPU's de nVidia con CUDA.

Dicen multiplicar por 10x ó 15x la velocidad de los tradicionales motores no condicionados (unbiased), usando los nucleos de procesamiento de la GPU.

Las características son las de siempre en los motores de éstas características:


Currently implemented features in OctaneRender, features marked with a '**' are planned for implementation in the upcoming v1.0 release.

ENGINE

- Physically based / Spectral Light Transport
- Unbiased and directlighting/ambient occlusion
- QMC sampling and MLT sampling
- instances**
- Motion Blur**
- Pause/resume render
- Output of render passes, Z-depth map and normal maps**
- Alpha channel rendering with real-time UI compositing over images**
- support for multiple GPU's**

SPECTRA
- RGB colours
- Gaussian spectra
- Static spectra (data can be loaded**) and drawn in UI
- Blackbody spectra
- Supports multiple colourspaces

TEXTURES
- Image textures incl support for loading over 40 different formats
- HDR, Canon RAW, and OpenEXR HDRI image textures
- Output of HDR and LDR real-time GPU tonemapped images
- Output of raw HDR images (exr, hdr, canon RAW)

LIGHTS
- Spectrum or HDRI environment lighting
- Spectral sunsky daylight system
- Emissive arealights on all material types

MATERIALS
- Physically based material models
- Bump and normal mapping
- Complex IOR **
- Null material and mix/stacking of materials and layers**
- Coatings**
- Absorption and transmittance**
- Chromatic dispersion**

CAMERAS
- Thin lens
- Orthographic
- Realistic**

- Real-time control of DOF
- Shift lens**
- Z clipping**
- Interactive focal-length adjustment in user interface

TONEMAPPING
- Full GPU based real-time tonemapping pipeline
- Realistic camera controls, F-stop, shutterspeed
- Measured camera response curves

USER INTERFACE (UI)
- Complete flexible nodegraph based user interface
- Build complex procedural objects and materials by connecting nodes
- Sharing of node macros with programmable functionality between registered users
- Scriptable console version**
- Integration in render-queue systems for animation/batch rendering**
- Complete real-time interactive editing and monitoring of scene and rendering

FILE FORMATS
- Import of wavefront OBJ format
- Import of collada .dae format**
- Full support for RenderMan RIB format for animation environments**

PLATFORMS
- Windows 32 and 64 bit
- Linux 32 and 64 bit **
- Mac OS X **



** = Octane Render 1.0 feature



A partir de Febrero estará disponible una beta que se podrá comprar por 99€, con derecho a la versión completa 1.0 cuando ésta salga.

Más en: http://www.refractivesoftware.com/index.html

3 comentarios:

Rodri dijo...

Lo he visto esta semana también...La verdad es que con la cpu y la gpu calculando, se tiene que notar la velocidad por algún sitio no? :p
Voy a cerciorarme si mi gpu soporta cuda.

dwr08 dijo...

La verdad es que sólo usa la GPU, pero la secuestra por completo. La CPU se queda únicamente para gestión de archivos. A ver que tal resulta cuando salga la beta...

dwr08 dijo...

Cuda usan todas las nVidia de la serie 8 en adelante:
http://www.nvidia.es/object/cuda_learn_products_es.html